Китай у грі: Піднебесна заявила про свої плани на Марс

Уряд КНР опублікував офіційний документ, у якому йдеться про плани м’якої висадки на зворотньому боці Місяця до 2018 року, та запуск роботизованої місії на Марс у 2020 році.

2020 рік буде дуже напруженим для всіх учасників марсіанських перегонів. До відомого списку гравців, серед яких значаться SpaceX, NASA та ЄКА додається ще один серйозний претендент – Китай. Ця країна послідовно розвиває [wiki title=”Китайська космонавтика”]свою власну космічну програму[/wiki] та розглядає свої досягнення як предмет національного надбання.

Космічна програма “Великого Брата”

Починаючи з вересня 2011 року, Китай реалізовує власну космічну програму орбітальних польотів. Країна пішла на радикальні кроки у покращені власних технологій ракетобудування та вивела на орбіту дві космічні станції орбітального базування. Перша китайська космічна станція Тяньгун-1 пропрацювала на орбіті майже сім років. За цей час її відвідало шість китайських космонавтів (тайконавтів), зокрема перша китайська жінка. Наразі Тяньгун-1 знаходиться у стані неконтрольованого падіння через втрату зв’язку з Землею. Очікується, що конструкція впаде на поверхню планети у першій половині 2017 року. Де саме – невідомо. Друга космічна станція [wiki]Тяньгун-2[/wiki] була запущена 15 вересня 2016 року та вже встигла прийняти на борту двох тайконавтів з пілотованого космічного корабля «[wiki]Шеньчжоу-11[/wiki]». Обидві станції виступають експериментальними тестовими майданчиками для майбутньої програми: Піднебесна планує запуск орбітальної космічної станції у 2020 році на постійні основі.

Китайська орбітальна станція Тяньгун-1 впаде на Землю у 2017 році. Фото: CMSE

Згідно з новим документом, Китайська національна космічна адміністрація (CNSA) планує:

Досліджувати відкритий космос, поглиблювати знання про землю та космос; використовувати відкритий космос для мирних цілей, просувати людську цивілізацію та соціальний прогрес, і приносити користь усьому людству; задовольнити потреби економічного, наукового та технологічного прогресу, національної безпеки та соціального розвитку; покращити культурні та наукові досягнення народу Китаю, захищати національні права та інтереси Китаю,  і нарощувати його загальну міць.

Мир. Місяць. Марс.

Далекоглядні плани Китаю спрямовані на Марс, однак у країні мають наміри висадити своїх астронавтів на Місяці. Загалом повторити те, що зробили американці у минулому сторіччі та навіть більше. Однак цього разу їм буде скрутно, адже до цього ще ніхто не саджав навіть роботизовані апарати на скелястий [wiki title=”Зворотний бік Місяця”]”темний” бік супутника Землі[/wiki]. Якщо ж їм це вдасться, тоді це буде певна першість, яка побалує самолюбство китайської нації.

Якщо вірити документу, наступною стане програма дослідження Марса, яка включатиме забір зразків та їхнє повернення на Землю:

Проводити дослідження з головних наукових питань, таких як походження та еволюція Сонячної системи, а також пошук позаземного життя.

Можливо, останні тези говорять про зацікавленість у дослідженні Юпітера та його супутників.

Поки що, ніхто не наважується прогнозувати, наскільки Китай просунеться у своїх планах. Однак стає очевидним, що китайська космічна адміністрація, яка керується військовими, зробить країну одним з головних гравців у галузі космічних досліджень у наступні роки.