Надземля на відстані 111 світлових років може бути більшою копією Землі

Художнє зображення екзопланети K2-18b
Художнє зображення екзопланети K2-18b . ALEX BOERSMA, WWW.ALEXBOERSMA.COM

Дослідники проаналізували дані, зібрані Європейською південною обсерваторією, та дійшли висновку, що маловідома екзопланета K2-18b може бути масштабованою версією Землі.

Водночас, та сама команда дослідників вперше відкрила, що K2-18b також має власну сусідку K2-18c.

Зворушливе відкриття

Обидві екзопланети обертаються довкола зорі K2-18, червоного карлика, що знаходиться на відстані 111 світлових років від Сонця у сузір’ї Лева.

Коли вчені відкрили екзопланету K2-18b у 2015 році, вони також встановили, що вона знаходиться у зеленій “придатній для життя” зоні і може містити воду у рідкому стані – ключовий елемент для зародження та існування життя. Принаймні, життя як ми його знаємо.

“Можливість виміряти масу та щільність K2-18 була величезним досягненням, проте відкриття нової екзопланети стало однаково зворушливим та щасливим випадком.”

розповів провідний автор Ріан Клотьєр з Монреальського університету.

Канадські дослідники використали дані з інструменту HARPS (High Accuracy Radial Velocity Planet Searcher), встановленого на 3,6 м телескопі Європейської південної обсерваторії у Ла-Сілья, Чилі. Перевага HARPS полягає у його здатності вираховувати з високою точністю радіальні швидкості зір, на які впливає присутність екзопланет. За словами дослідників, HARPS здатен відшукувати навіть невеликі світи.

3,6 м телескоп ESO здатен фіксувати найменші зміни у радіальних швидкостях далеких зір.

Перше, що було потрібно дослідникам, це визначити масу K2-18b. Від цього залежало, чи була K2-18b збільшеною у масштабі версією Землі (кам’янистим тілом), чи, навпаки, зменшеною версією Нептуна (газовим тілом).

Згодом Клотьєр разом з колегами використали метод машинного навчання, який поставив перед ними два сценарії: або K2-18b є здебільшого скелястою планетою з тонким шаром атмосфери (збільшений варіант Землі), або це вкритий водою світ з товстими льодяними шапками на полюсах.

Художнє зображення екзопланети K2-18b біля її червоного карлика. Джерело: Alex Boersma | University of Montreal

“З наявними даними ми не можемо визначитись між цими двома вірогідностями.”

– каже Клотьєр –

“Але з Космічним телескопом ім. Джеймса Вебба ми зможемо дослідити атмосферу та встановити, чи має вона повноцінну атмосферу, чи це планета, що повністю вкрита водою.”

Вебб має потрапити у космос у 2019 році, а разом з ним – купа наукових інструментів для дослідження Сонячної системи, раннього Всесвіту та екзопланет.

За словами дослідників, щойно відкрита сусідка K2-18c знаходиться значно ближче до червоного карлика, і тому знаходиться поза межами “придатної для життя зони”.

Коли людство запустить нове покоління ще потужніших телескопів, атмосфера K2-18b буде однією з найкращих об’єктів для дослідження.

A&A (2017), doi: 10.1051/0004-6361/201731558

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Total