Європейська ракета-носій “Вега” з українським блоком успішно стартувала з космодрому Куру

Ракета-носій ВЕГА

21 листопада 2018 року о 03:42 за київським часом з космодрому Куру у Французькій Гвіані здійснено успішний пуск європейської ракети-носія легкого класу “Вега”.

Блок маршового двигуна РД-843 4-го ступеня ракети-носія розроблено Державним підприємством “Конструкторське бюро «Південне» імені М.К. Янгеля” та виготовлено Державним підприємством “Виробниче об’єднання «Південний машинобудівний завод” імені О.М. Макарова”.

Ракета-носій вивела на сонячно-синхронну земну орбіту космічний апарат (КА) Mohammed VI-B масою 1108 кг, створений компанією Thales Alenia Space за участю Airbus на замовлення Королівства Марокко. КА призначений для картографування та землеустрою, регіонального розвитку, сільськогосподарського моніторингу, попередження та управління стихійними лихами, моніторингу змін у навколишньому середовищі та опустелювання, а також для прикордонного та прибережного спостереження.

Саме двигун 4-го ступеня забезпечує точність виведення супутника на цільову орбіту.

Цей пуск став тринадцятим у рамках програми Vega та другим у 2018 році. Починаючи з 2012 року, ракета-носій Вега вивела на орбіту 28 супутників. Наступний пуск заплановано на лютий 2019 року.

eso1727a
Далі

Астрономи відкрили турбулентні хмари рідкісного газу у віддалених галактиках

Великий міліметровий радіотелескоп Атаками зафіксував сильні сигнали іонізованих молекул гідриду вуглецю (CH+) довкола галактик з інтенсивною зоряною формацією.…
Далі

Застосування інфрачервоних спостережень дозволило уточнити відстань до 150 мільйонів зір, відкритих “Gaia”

Дані з космічного телескопа Gaia та Європейської південної обсерваторії допомогли дослідникам встановити відстань до 150 мільйонів зірок.
Художнє зображення екзопланети K2-18b

Надземля на відстані 111 світлових років може бути більшою копією Землі

Дослідники проаналізували дані, зібрані Європейською південною обсерваторією, та дійшли висновку, що маловідома екзопланета K2-18b може бути масштабованою версією Землі.