ПРИХОВАТИ

Хакатон Space Apps Challenge 2019: як команди працювали над глобальними проблемами від NASA

Хакатон Space Apps 2019 у Львові.

З 19 по 20 жовтня у Львові, Києві та Дніпрі пройшли локальні сесії наймасштабнішого космічного хакатону NASA Space Apps Challenge. Тисячі студентів, дослідників, інженерів та просто шанувальників космосу у всьому світі зібралися у команди, щоби вчергове постати перед обличчям захопливих практичних завдань від американського аерокосмічного агентства.

Сила у командній роботі

Впродовж двох днів учасники хакатонів у різних містах планети працювали над власними проєктами та презентували їх локальним журі у форматі коротких пітч-презентацій. Кожна команда обрала тему в одній з шести категорій, представлених організаторами з NASA: від космічних досліджень до захисту навколишнього середовища. Однак особливу увагу було приділено обробці та аналізу масивів даних з численних місій NASA, що знаходяться у відкритому доступі.

У Львові номінантами на глобальний турнір стали команди Serious Guys (синтез даних про якість повітря супутників NASA та ЄКА) та Clean Future (настільна гра для підвищення обізнаності дітей у важливості сортування сміття). Водночас, глядацький приз дістався команді Dusters, яка створила гру для моделювання руху планет Сонячної системи біля інших зірок.

Київська локація обрала номінантами команди noMad та Neiraw, а глядачі віддали свій голос за проєкт команди Short Circuit. Остання запропонувала модель резервної системи контролю за дроном в умовах інших планет.

У Дніпрі номінантами стали команди K.I.S.S. (запропоновано використовувати CAN систему шин та комунікаторів електромобілів на заміну масивній електропроводці в літаках) та SDGC (портативний пульт керування дронами на основі смартфона або планшета).

Science Ukraine побувало на львівському хакатоні Space Apps Challenge, який проходив в офісі компанії DataArt, і ось, що ми побачили.

Surface-to-Air (Quality) Mission – Serious Guys

Пітч-презентація команди Serious Guys проєкту Surface-to-Air (Quality) Mission. Джерело: Space Apps.

Згідно зі статистикою Всесвітньої організації охорони здоров’я, глобальне забруднення повітря лише у 2016 році стало причиною близько 4,2 млн смертей у всьому світі. Суміш твердих частинок та газів може досягати критично шкідливих рівнів для здоров’я людей, саме тому дослідницькі інститути різних країн використовують космічні та наземні інструменти для збору даних про стан атмосфери.

Команда Serious Guys прийняла виклик від NASA та створила власний алгоритм машинного навчання, який нормалізує, поєднує та візуалізує дані від різних джерел на одній мапі. Хлопці попрацювали над відкритими даними супутників NASA OMI, MODIS, а також Sentinel 5 ЄКА, щоби отримати більш вичерпну карту з рівнями забруднення повітря.

Настільна гра “Clean Future” – Clean Future

Команда Clean Future (Марина Івачевська, Сергій Герасимчук, Денис Тимофеєв). Джерело: Space Apps

Нині на планеті практично не залишилося жодної берегової лінії чи пляжу незаселеного острова, де б ви не знайшли пластик. Частинки мікропластику тепер знаходять навіть в антарктичній кризі. За оцінками дослідників, нині в океані може міститися близько 5,25 трильйона частинок мікро та макропластику, який важить до 262 тис. тонн.

Цю глобальну проблему неможливо вирішити без залучення усіх поколінь, зокрема дітей. Команда Clean Future розробила настільну гру, яка підвищує обізнаність у важливості сортування сміття для його подальшої утилізації.

В основі цієї гри лежить проста ідея: якщо наступні покоління навчаться сортувати сміття, ми зменшимо критичне навантаження на наші океани та шкоду їхнім мешканцям.

To Fall, Or Not To Fall – Dusters

Команда Dusters отримала приз від глядачів та партнерів. на фото (зліва направо): Роман Конопелько, Дмитро Здебський, Богдан Яців, Анастасія Берегуляк. Джерело: Space Apps.

Що робить планети такими різноманітними? Організатори NASA запропонували учасникам хакатону створити власну гру з простим конструктором зоряних систем, яка буде інформативною та, водночас, пізнавальною для її гравців.

Команда Dusters розробила веб-версію гри, де кожен може обрати одну з планет Сонячної системи та прилаштувати її в систему іншої зірки: наприклад – Проксими Центавра.

Гравцю пропонується зберегти орбітальну швидкість планети та помістити її на іншу відстань біля зорі, щоби перевірити ньютонівську механіку у дії. Так гра дозволяє змоделювати рух Юпітера біля Проксими Центавра, якби він миттєво опинився біля сусідньої зорі на круговій орбіті, та дізнатися, яка доля чекає на нього в нових умовах.

Усі команди-учасники хакатону мали можливість проконсультуватися у локальних менторів та поставити питання профільним спеціалістам NASA, які чекали на них в чаті.

На глобальних номінантів локальних сесій чекає наступний етап. Фіналісти світового хакатону NASA Space Apps Challenge отримають можливість відвідати Космічний центр Кеннеді (США) та більше дізнатися про історію космічних досліджень США.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Total
12
Shares
12 Shares:
Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Перегляньте також
Далі

Нобелівськими лауреатами з фізіології або медицини стали Вільям Каелін, сер Пітер Реткліфф, Грегг Семенца

Нобелівський комітет щойно оголосив імена науковців, які цьогоріч розділили Нобелівську премію у секції “Фізіологія або медицина”. Вільям Каелін,…